שלפו את הביסקוויטים ובואו נתחיל!

תוכן עניינים

כמה נהדר כשיש קינוח טרי בבית. בין אם קנוי ובין אם הכנתם אותו במו ידיכם. בוודאי לא שמתם לב אך יש מגוון רחב מאוד של קינוחים שמכינים אותם באמצעות ביסקוויטים. במאמר זה נדון על כל הקינוחים הנהדרים שלולא הביסקוויטים לא היו קיימים.

 

עוגת ביסקוויטים

איך אפשר לדבר על קינוחים של ביסקוויטים מבלי להזכיר את מלכה עוגות הביסקוויטים. העוגה המיתולוגית הזו שכל ילד ישראלי מכיר היא עוגה שמורכבת משכבות של ביסקוויטים שטבולים לרוב בחלב, למרות שאפשר גם עם נס קפה, אספרסו ואפילו אפשר חזק עם טיפה ברנדי. בין שכבה לשכבה יש קרם של קצפת אוורירית ויש מי שמעדיף להכניס לתוכה גם גביע של גבינה לבנה. את חלקה העליון יעטרו שבבי שוקולד, אבקת קקאו, עיגולי שוקולדים של קליק, פרוסות של תותים טריים או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים ואחר כך העבירו אותה לקירור.

 

כדורי שוקולד

גם כדורי שוקולד הם קינוח שלא היינו זוכים לראותו, לולא היו מכילים בבסיסם ביסקוויטים. כדי להכין אותם, יש לרסק חבילת ביסקוויטים שעליה יוצקים בלילת שוקולד עשירה. לאחר הערבוב של השניים נוצרת עיסת שוקולד שניתן לעצב ככדורים. את הכדורים אפשר לעטר עם שבבי קוקוס טחון, סוכריות צבעוניות, שבבי בוטנים מסוכרים, שברי פיסטוק, אבקת קקאו ועוד אפשרויות רבות ומעניינות.

 

טירמיסו

אחד הקינוחים האיטלקיים המוכרים ברחבי העולם הוא עוגת הטירמיסו. יש לה שלל מתכונים שמשדרגים ומשחקים עם גרסאות מעניינות שרוצות להעניק כבוד לגרסת המקור. כך ניתן למצוא היום גם גרסאות של טירמיסו המגיעות בכוסיות אישיות, עם שדרוגים ותוספות מעניינות ומתיחת הגבולות המקוריים. אך במאמר זה אנו דבקים במתכון המקורי, שבו טובלים באספרסו כל בישקוטי בנפרד ומסדרים אותם על גבי תבנית העוגה. עליהם שמים כמחצית מקרם המסקרפונה ושוב מסדרים שכבה נוספת של בישקוטי. עליהם מניחים את המחצית השנייה ומעליה בוזקים אבקת קקאו בעדינות רבה. את העוגה הזו מכניסים לקירור של שלוש שעות לפחות ושיהיה לכם בתיאבון.

 

בנופי פאי

למי שלא מכיר את הפאי הזה, מדובר באחד הקינוחים היותר טעימים שידעה האנושות. הוא משויך למטבח הבריטי של השפים נייג'ל מקנזי ואיאן דאונינג. הבסיס של העוגה הזו, איך לא… עשוי מביסקוויטים טחונים המעורבבים עם חמאה מומסת. את הביסקוויטים משטחים היטב אל התבנית וממשיכים אל שכבה של ריבת חלב שתצפה אותם היטב. מעליהם שכבה של בננות טריות פרוסות ומסודרות זו לצד זו ומעליהן שכבה של קצפת עשירה. מעל הכול אפשר להכין קצפת עם ריבת חלב ולזלף על חלקה העליון של העוגה.

 

קינוח לוטוס בכוסיות אישיות

מי שאוהב את טעם הג'ינג'ר המאפיין את עוגיות הלוטוס הטעימות, ייהנה מאוד מהקינוח הזה. בבסיס של הכוסית יונחו ביסקוויטים טחונים של לוטוס. מעליהם תונח שכבת קצפת טעימה ומעליה שכבה של ממרח לוטוס מעט מומס כדי שיהיה נוזלי. מעל השכבה הזו, פזרו מעט ביסקוויט לוטוס טחון ובמרכז של הכוס, היכן שיש את הפירורים, הכניסו פנימה לתוך ממרח הלוטוס, עוגייה בהטיה אלכסונית.

 

שורטברד

למי שאינו מכיר את השורטברד, מדובר בביסקוויט סקוטי נהדר שהמציאו הסקוטים כבר במאה ה-12. הביסקוויט מתוק וטעים, ובמסורת הסקוטית היה נהוג לשבור ביסקוויט מעל ראשה של הכלה כאשר היא נכנסת בפעם הראשונה לביתה. אחד המתכונים הכי טעימים שמכינים עם שורטברד הוא חיתוכיות של רום וצימוקים. מדובר במתכון שיש בו שילוב של קרמל ושוקולד, שורטברד טחונים וצימוקים. לאחר הכנת החיתוכיות וקירורן, ניתן לחתוך אותן לריבועים שווים וליהנות מהטעמים הנהדרים הללו שמשתלבים יחד בהרמוניה מושלמת.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
אתם עוד מתלבטים? צרו עמנו קשר!

רוצים לארגן יום גיבוש לצוות?
לא בטוחים מה הכי מתאים לכם?
אנחנו פה בשביל לעזור!!!

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם