ימי גיבוש לקבוצות קטנות

תוכן עניינים

ימי גיבוש לקבוצות קטנותימי גיבוש לקבוצות קטנות

העסק החדש שלכם מתחיל סוף סוף לצבור תאוצה ולהצליח, וניתן לומר כי הרבה מההצלחה העסקית הושגה בזכות העובדים המסורים שגייסתם לעבודה. למרות שמדובר על עסק קטן יחסית המונה צוות של 5-8 עובדים בלבד, עליכם כמנהלים להראות את ההערכה הגדולה לחריצות של עובדיכם – ואין דרך יותר טובה לעשות זאת מאשר לתכנן ימי גיבוש לקבוצות קטנות.

כמובן שישנם עסקים וחברות המחליטים לצ'פר את עובדיהם עם מענקים ובונוסים כספיים, אך כיוון שאתם עסק קטן וחדש תוכלו לחלוטין להסתפק בהוצאת העובדים ליום כיף מיוחד, שובר שגרה ובעיקר מהנה. תכנון של יום גיבוש מוצלח מצריך מכם תכנון נכון, מציאת פעילות מעניינת ומגבשת ומידע מועיל שיסייע לכם לתכנן את הפעילות כראוי.

כדי שתוכלו לעשות זאת בצורה יעילה, ריכזנו במאמר הנוכחי כמה טיפים ומידע שכדאי לכל מנהל לדעת בנוגע לתכנון יום גיבוש וכיף לעובדים שלו.

מתי כדאי לערוך ימי גיבוש לקבוצות קטנות?

עבודה קשה ושגרת עבודה ארוכה עשויים לגרום לשחיקה ועייפות של העובדים, ולכן חשוב להוציא אותם לפעילויות חברתיות משחררות במסגרת העבודה. כדי להעצים את החוויה של העובדים מיום הגיבוש, וגם להבטיח כי כולם ירצו להשתתף בו, מומלץ לערוך ימי גיבוש לצוות ולקבוצות קטנות על חשבון יום העבודה שלהם. בדרך הזו העובדים יוכלו להתרענן מעט משגרת העבודה, וליצור קשרי בינאישיים חברתיים ומקצועיים בין הקולגות שנמצאים איתם בכל יום בעבודה.

החוויות המשותפות שהעובדים יחוו יחד במהלך יום הגיבוש יחברו ביניהם יותר, וייצרו קרבה חברתית שתתרום רבות גם לאיכות ותפוקת העבודה היומיומית שלהם. לכן בנוסף לתכנון יום גיבוש במסגרת יום העבודה, מומלץ כי הפעילות המתוכננת תתקיים מחוץ לעסק או משרדי החברה כך שהעובדים ירגישו משוחררים יותר.

מה התקציב הדרוש לתכנון יום גיבוש לקבוצה קטנה?

כיוון שמדובר על קבוצה קטנה של עובדים, התקציב הדרוש לתכנון יום גיבוש וכיף יכול להסתכם בכמה מאות או אלפי שקלים – זאת בהתאם לכמות העובדים המשתתפים וכן לסוג, אורך ומקום הפעילות הנבחרת. כדי לחסוך בהוצאות ניתן לערוך יום גיבוש קצר הכולל פעילות חברתית מאורגנת שהיא תהיה מרכז הגיבוש, ולאחר מכן לערוך ארוחה משותפת לכל העובדים. סוג הארוחה תשפיע מאוד על גובה התקציב הדרוש, ולכן ארוחה משותפת במסעדה תהיה יקרה יותר לעומת הזמנת מגשי פיצות שיהיו זולים יותר וגם ישמחו תמיד את כל העובדים.

כיוון שהפעילות החברתית היא הנושא המרכזי של יום הגיבוש, כדאי להכיר כמה אטרקציות ורעיונות מומלצים שיוכלו להתאים לארגון ימי כיף לקבוצות קטנות.

משחקי מלחמה מגבשים

קבוצה קטנה של עובדים יכולה ליהנות במיוחד מחוויה מגבשת, מאתגרת ותחרותית בסגנון משחקי לחימה. העובדים מתחלקים לקבוצות ו"נלחמים" אחד בשני עם כלי נשק מדומים, כאשר כל אחד מחברי הקבוצה תורם להצלחת קבוצתו באופן אישי ובחשיבה אסטרטגית.

משחקי לחימה מומלצים לקבוצות קטנות יהיו פיינטבול או משחק הלייזר טאג, ששניהם מדמים זירת לחימה ונערכים בחלוקה לקבוצות. משחק פיינטבול כולל כדורי צבע, והוא נערך בשטח פתוח בחוץ ולכן מומלץ ליום גיבוש בקיץ. לעומת זאת, לייזר טאג הינו משחק לחימה בשטח בנוי וסגור, ולכן זוהי אטרקציה מצוינת לימי גיבוש הנערכים בעונת החורף.

פתרון חידות ומשימות קבוצתי

אטרקציה נוספת ומומלצת לגיבוש של צוות עובדים קטן, כאשר המטרה של הפעילות היא לפתור חידות ומשימות כקבוצה ובשיתוף פעולה מלא. אחת מהאפשרויות היא לקחת את העובדים למתחם חדרי בריחה הכוללים סיפור מרכזי, ובו המשתתפים ננעלים בחדר סגור ונעזרים ברמזים הפזורים בחדר כדי להצליח לצאת ממנו בזמן. פעילות כזו מתאימה במיוחד לקבוצות קטנות של 3-6 משתתפים, ואילו קבוצה קצת יותר גדולה עם 10-15 משתתפים תוכל להשתתף במשחק משימות המתקיים בשטח פתוח.

משחקי ODT

משחקים אלו הינם משחקי חברה המיועדים לקבוצות וצוותים, כדי לשפר ולפתח את התקשורת המתקיימת ביניהם. משום כך משחקי ופעילויות בסגנון ODT יהיו מצוינים לצוות עובדים קטן, ובמיוחד אם מדובר על צוות חדש שאינו מכיר אחד את השני בצורה טובה. הפירוש של ODT הוא למעשה קיצור של המילים  outdoor training, כיוון שכל משחקי החברה נערכים בשטח פתוח בחוץ וכוללות משחקי משימות קבוצתיים מלאי מחשבה ועבודת צוות משותפת.

ניתן להכין משחקי ODT באופן עצמאי באמצעות חיפוש רעיונות ברחבי הרשת, או פשוט להזמין חברה מקצועית המתמחה בתכנון וארגון של משחקים ופעילויות גיבוש לעובדים הנערכים מחוץ לעסק/משרדי החברה.

סדנאות בישול ואפייה

דרך נוספת לארגן ימי גיבוש לקבוצות קטנות היא באמצעות השתתפות בסדנאות מעשיות של בישול ואפייה, בהן העובדים יוכלו לקחת חלק פעיל ולהכין יחד מנות טעימות שיוכל ולקחת הביתה או לאכול במשותף בסיום הסדנה. כדאי למצוא סדנאות בישול ואפייה בהם המשתתפים מתחלקים לקבוצות, כך שהעובדים ייהנו מחוויה משותפת של הכנת מאכלים יחד בעבודת צוות, וצבירת רגעים וחוויות משותפות שיצרו את החיבור האישי-מקצועי גם בעבודה.

הופעות סטנד אפ

פעילות חברתית משחררת ומהנה, במיוחד לצוות עובדים קטן שזקוק לפעילויות מגבשות יחד. אפשר לקחת את העובדים להופעת סטנד אפ באחד ממועדוני הסטנד אפ שיש בארץ, או להזמין סטנדאפיסט מוכר שיגיע לעשות קטע סטנד אפ אישי ומותאם להווי של החברה. אם מדובר בצוות קטן של עובדים, כדאי לקחת אותם למופע סטנד אפ מרכזי בו כל העובדים ישבו יחד בשורה אחת, ולאחר מכן יצאו לארוחת ערב משותפת לחלוק חוויות ורגעים משעשעים.

אילו עוד פעילויות מומלצות לימי גיבוש לקבוצות קטנות?

פעילויות קבוצתיות קטנות עשויות להעצים את חווית הגיבוש של העובדים בחברה, ולכן חשוב למצוא עבורם את הפעילויות המתאימות ביותר על פי סוג העובדים, הקונספט המועדף עליהם ובחירת מיקום נגיש. לשם כך כדאי להיעזר בחברה מקצועית המנוסה בארגון ימי כיף וגיבוש לעובדים, שתוכל להציע רעיונות מקוריים שלא חשבתם עליהם ותקפיד על התאמת אופי הפעילות לקונספט המקצועי.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
סדנאות גיבוש בימי כיף לחברות - כל הפרטים
אתם עוד מתלבטים? צרו עמנו קשר!

רוצים לארגן יום גיבוש לצוות?
לא בטוחים מה הכי מתאים לכם?
אנחנו פה בשביל לעזור!!!

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם