ימי גיבוש לעובדים

תוכן עניינים

ימי גיבוש לעובדיםימי גיבוש לעובדים

מקומות עבודה יוצרים חיבור חברתי בין אנשים שעד לא מזמן היו זרים גמורים, ואף מאפשרים לכל עובד להכיר חבר נפש שיתרום לו מזמנו ורצונו גם מחוץ לשעות העבודה. למרות שכל מקום עבודה הינו אזור מקצועי בו מבוצעים תהליכי עבודה מפוקחים ומוסדרים לשיפור תפוקת העסק, כל מנהל יודע כי החיבור החברתי בין העובדים מוכרח להיות מוצלח כדי להעלות את המורל של העובדים, ולהוביל אותם להנאה ממקום עבודה ותרומתם להצלחה העסקית של החברה.

בכדי לאפשר לעובדים בחברה ליצור חברויות מיוחדות וקשר בינאישי חשוב ומוצלח, מומלץ לתכנן עבורם ימי גיבוש תקופתיים שיסייעו להם ליצור אינטראקציה חברתית טובה ואיכותית אחד עם השני. כדי להבין את המשמעות של ימי גיבוש לעובדים, מקומות בהם ניתן לערוך ימי גיבוש, קונספטים מומלצים לפעילויות ומידע מקיף נוסף בנושא – ריכזנו בהמשך המאמר את כל הדברים שיסייעו לארגן יום גיבוש מוצלח וחווייתי.

מה החשיבות של ימי גיבוש לעובדים?

עובדי החברה רגילים לשגרה מקצועית בכל יום בו הם מגיעים לעבודה, ולכן ימי גיבוש לעובדים יאפשרו לכל עובד לצאת מאזור הנוחות שלו ולחשוף את הפן החברתי הקיים בו. ביום הגיבוש הדיסטנס המקצועי נשבר מעט, כך שנוצרת דינמיקה מיוחדת ומהנה בין עובדים חדשים, זוטרים, בכירים ומנהלי החברה התורמת לאווירה ולתקשורת המקצועית גם בסיום יום הגיבוש.

בנוסף לפן החברתי, ביום הגיבוש מנהלי החברה יוכלו להעריך ולהתרשם בצורה טובה יותר מהעובדים שלהם, במיוחד כאשר ימי הגיבוש כוללים פעילויות ומשחקי גיבוש צוותים המציגים תכונות מקצועיות חשובות כמו כריזמה, חשיבה יצירתית, עבודת צוות ושיתוף פעולה, מנהיגות, סבלנות, הקשבה וכו'. כך מנהלים יכולים "לסמן" עובדים מובילים מסוימים, ולדעת כיצד לשלבם בחברה כדי שיתרמו מיכולותיהם להצלחה העסקית.

יום גיבוש לעובדים במשרד או בחיק הטבע?

הודות לשפע פעילויות הגיבוש המיועדים לעובדים וצוותים בחברה, ניתן להתאים את סוג פעילות הגיבוש הרצויה כך שהיא תתקיים במשרדי החברה או במקום פתוח בטבע. הבחירה בין פעילות גיבוש במשרד או בחיק הטבע צריכה להיות על פי העדפות העובדים המשתתפים בפעילות, כאשר קונספט, מיקום ושעת הפעילות צריכים להילקח בחשבון בהחלטה זו.

במידה ומדובר על כמות קטנה יחסית של עובדים ובפעילות שנועדה להתקיים מיד לאחר סיום יום עבודה, לעובדים יהיה הרבה יותר נוח לערוך פעילות גיבוש מהנה במשרדי החברה במקום לנסוע ממקום למקום לאחר שעות העבודה. מצד שני, יום גיבוש שנערך על חשבון שעות עבודה יכול להתקיים במקום פתוח בחיק הטבע אליו העובדים יגיעו, כיוון שמדובר על שעות עבודה ופעילות שהיא חלק ממסגרת יום עבודה.

פעילויות גיבוש לעובדים חדשים

כשמדברים על ימי גיבוש לצוות ולעובדים יש להפריד בין צוות עובד חדש לוותיק, כיוון שאופי הפעילויות שונה וכן גם המטרה של פעילות הגיבוש. עובדים חדשים זקוקים לקבלת ביטחון במקום עבודה חדשה  אליו התקבלו, ולכן עליהם להכיר בצורה טובה יותר את חברי הצוות האחרים שהם עובדים איתם בכל יום. משום כך פעילויות גיבוש לעובדים חדשים יכללו לרוב משחקי גיבוש אקטיביים הכוללים הצגת השמות של כל עובד, ציון תכונות ומאפיינים מיוחדים ומשחקים שונים הבוחנים את כישוריהם החברתיים/מקצועיים.

לאחר קיום משחקי ההיכרות והגיבוש לצוות העובדים החדש, כל אחד מהעובדים יגיע עם ביטחון גבוה יותר למקום העבודה, יידע להכיר בצורה טובה יותר את חבריו למשרד, וכן כמובן יהיו להם נושאי שיחה משותפים כאשר ייפגשו ל"שיחות מסדרון" קצרות, ישיבה לארוחות צוהריים משותפות וכו'.

פעילויות גיבוש לעובדים וותיקים

נוסף לעובדים חדשים, גם עובדים וותיקים זקוקים מדי פעם לפעילויות גיבוש מעניינות וחווייתיות. כיוון שמדובר על צוות עובדים שכבר מגובש ומכיר אחד את השני בצורה חברתית טובה, פעילויות הגיבוש יעניקו דגש לחוויה החברתית שיש לכל אחד מהעובדים והעצמת ההנאה משעות הפנאי האיכותיות שמקום עבודתם מארגן להם לצורך התאווררות, יצירת דינמיקה בין עובדים זוטרים למנהלים, היכרות בינאישית טובה יותר עם כל צוות העובדים ועוד מטרות חברתיות אחרות.

גם עבור צוות עובדים וותיק ניתן לבחור בין פעילות גיבוש שתתקיים במשרדי החברה או בשטח פתוח בחוץ, בהתאם לאופי הפעילות והעדפת העובדים. פעילויות מומלצות לצוות עובדים וותיק יהיו קבוצתיות ולא אישיות, כיוון שאין צורך לבצע היכרות בינאישית בין העובדים הוותיקים של החברה.

רעיונות לפעילויות גיבוש מוצלחות

כאמור, היצע הפעילויות החברתיות לגיבוש עובדים הוא רחב ומגוון עבור כל עסק גדול או קטן. כדי למקד את הבחירה בפעילות גיבוש מוצלחת, ישנן כמה המלצות לפעילויות מהנות שיתרמו לאווירת הגיבוש בכל חברה:

  • משחקי אימפרוביזציה – מדובר על משחקי אלתורים שאינם מצריכים הכנה מוקדמת, אלא אלו פעילויות שנועדו לתפוס את המשתתפים לא מוכנים וכך לגרום לחוויה מצחיקה, מהנה והרבה יותר מגבשת. פעילויות כאלו יכולות להתאים עבור גיבוש של צוות עובדים חדש או וותיק, וכן גם עבור גיבוש של צוות מנהלים בכירים.
  • חדר בריחה – משחק אקטיבי המשלב חשיבה יצירתית ועבודה קבוצתית בשיתוף פעולה מלא של כל המשתתפים.
  • תחרויות אתגריות – פעילויות גיבוש המתקיימות לרוב בשטח פתוח ונערכות באווירה תחרותית, כאשר המשחקים נערכים בין קבוצות עובדים היוצרים גיבוש איכותי בין כל העובדים המשתתפים.
  • ארוחות צוות משותפות – ימי גיבוש לעובדים לא חייבים לכלול פעילויות אקטיביות, ולכן גם ארגון ארוחת צוות משותפת ומפנקת לכל העובדים תוכל לגבש את כולם ולשים דגש על הפן החברתי בין כל עובדי החברה.
  • הרצאות וסדנאות מקצועיות – פעילויות גיבוש המדגישות את המטרה המקצועית של הפעילות, זאת בשילוב הפעלה חברתית היוצרת בנוסף גם השפעה מקצועית על העובדים.

כיצד לבחור פעילות גיבוש מתאימה לעובדים?

הבחירה בפעילות גיבוש מתאימה לצוות העובדים צריכה להיות על פי כמה פרמטרים כמו מספר המשתתפים, שעת הפעילות, המקום בו הפעילות תתקיים וכן סוג העובדים המשתתפים ביום הגיבוש. בכדי לבצע את ההתאמה הטובה ביותר, כדאי להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בתכנון ימי גיבוש לעובדים.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
ימי גיבוש לעובדים
אתם עוד מתלבטים? צרו עמנו קשר!

רוצים לארגן יום גיבוש לצוות?
לא בטוחים מה הכי מתאים לכם?
אנחנו פה בשביל לעזור!!!

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם