יום גיבוש מיוחד

תוכן עניינים

יום גיבוש מיוחדהשנה האחרונה הייתה מאתגרת אך רצופת הצלחות בעסק שלכם? הראו את הכרת התודה עבור עבודתם המסורה של עובדיכם באמצעות תכנון יום גיבוש מיוחד שיוקדש רק להם. כיוון שהרבה מאוד מההצלחה העסקית של החברה תלויה באיכות העבודה של צוות העובדים בעסק, אין ספק כי הענקת יום גיבוש חוויתי לעובדים תאפשר להם להיות אסירי תודה, להעלות להם את המורל, ולגרום להם להמשיך להיות מרוצים ממקום עבודתם וכדי שיעשו כל שביכולתם להצלחת העסק.

בין אם מדובר על כמה שעות או יום שלם של פעילות חברתית ולא רשמית שתגרום להם להתאוורר מעט ממקום העבודה, כדאי שתדעו כיצד אפשר לתכנן יום גיבוש לעובדים שיהיה איכותי, חווייתי ומוצלח עבור כולם. איך אפשר לארגן יום גיבוש איכותי ומנצח, אילו דברים צריך לתכנן לקראת יום שכזה ואילו פעילויות גיבוש נחשבות מיוחדות ושונות? נענה על השאלות הללו ועוד במאמר הנוכחי.

כיצד לתכנן יום גיבוש מיוחד לעובדים?

כמנהלי החברה וודאי אין לכם זמן מספיק לתכנון יום גיבוש לעובדים, ולכן רצוי להעביר את המשימה לידי מנהלים זוטרים שיוכלו לתכנן כראוי את הפעילות החברתית לעובדים. במידה ומדובר על חברה גדולה המחולקת לצוותים שונים, כדאי לגייס לשם כך את כל מנהלי הצוותים שיתכננו יחד פעילות גיבוש מיוחדת עבור עובדי הצוות שלהם, כיוון שהם מכירים בצורה הרבה יותר טובה ומעמיקה את האופי והסגנון של כל עובד.

בכדי לעשות סדר בשלבי התכנון של יום הגיבוש חשוב קודם כל לאפיין את הפעילות הרצויה, מבחינת השעות בהן פעילות הגיבוש תתקיים, המקום בו היא תיערך, מספר העובדים שישתתפו בפעילות וכמובן התקציב הכללי של יום הגיבוש המתוכנן. 

יום גיבוש לעובדים – אירוע חד פעמי או קבוע?

יום גיבוש הוא מאורע חברתי ושובר שגרה עבור העובדים, ולכן רצוי לעשות אותו באופן קבוע בכל תקופת זמן מסוימת. עובדי החברה מגיעים בכל יום עבודה לשגרה מוכרת וידועה כדי לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר, ולכן על בעלי החברה להראות את ההערכה והקרת התודה על עבודתם המסורה באמצעות תכנון פעילויות חברתיות במסגרת העבודה, שאלו יהיו פעילויות גיבוש מתחלפות ומשתנות בכל פעם.

ההמלצה היא לתכנן יום או ערב גיבוש בכל כמה חודשים, ולהשקיע באופן חד פעמי בתכנון יום גיבוש כאשר צוות העובדים עובר אתגר מקצועי לא פשוט, או אפילו כשהחברה מצליחה מבחינה עסקית ומעוניינת לשתף גם את עובדיה בתחושת ההצלחה כיוון שהם מהווים חלק בלתי נפרד מהצלחתה המקצועית.

למה חשוב לתכנן יום גיבוש מיוחד לעובדי החברה?

בנוסף על אמירת תודה והערכה על פועלם היומיומי של העובדים בחברה, יום גיבוש לעובדים יעניק להם חוויה חברתית מהנה שתתרום להווי המקצועי-חברתי של כל העובדים. הקשרים הבינאישיים המתקיימים בין עובדי החברה תורמים רבות לשביעות הרצון של כל אחד מהעובדים ממקום עבודתו, ולכן קשרים טובים יותר יובילו לדינמיקה טובה יותר ותפוקת עבודה איכותית יותר.

משום כך הפעילויות החברתיות שיתקיימו במהלך יום הגיבוש מוכרחות להיות עם דגש על הפן החברתי כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, משחקים בקבוצות, פעילויות אתגריות ותחרותיות וכו'. בנוסף לכך, פעילויות הגיבוש יאפשרו לכל אחד מהעובדים לחשוף כישורים מקצועיים חבויים שיוכלו לתרום לחברה כמו מנהיגות, אסרטיביות, חשיבה יצירתית, הקשבה וסבלנות ועוד תכונות נוספות. 

היכן ניתן לערוך ימי גיבוש לעובדים?

ימי גיבוש יכולים להתקיים במגוון מקומות על פי בחירה של מתכנני הפעילות, בין אם מדובר על פעילויות גיבוש הנערכות במשרדי החברה, שטח פתוח הצמוד למקום בו החברה נמצאת, בית פרטי של אחד מהעובדים או מנהלי החברה, שטחים מגוונים בחיק הטבע, מסלולים ומקומות בכל רחבי הארץ, מתחמים ומקומות סגורים וייעודיים עבור פעילויות גיבוש לעובדים ועוד שלל מקומות אחרים.

משום כך הבחירה במקום בו ייערך יום הגיבוש צריכה להיות תואמת לסגנון הפעילות הרצויה, כמות העובדים המשתתפים, מאפייני צוות העובדים, מטרת יום הגיבוש וכמובן התקציב הכללי שהוקצה ליום הגיבוש. לרוב בגלל שמדובר על תכנון יום גיבוש מיוחד ובלתי שגרתי לעובדים, כדאי להעדיף לבחור לוקיישן מיוחד לערוך בו את הפעילות ולא מקום בנאלי כמו חדר ישיבות, משרדי החברה או הבית של המנהל.

אילו ימי גיבוש מיוחדים יכולים להתאים לעובדים שלכם?

קיימים סוגים רבים של פעילויות חברתיות מגבשות עבור צוותי עובדים, ולכן ריכזנו כמה המלצות על פעילויות גיבוש מוצלחות ואיכותיות שיתאימו לסוגים שונים של עובדים שיותירו חוויה נעימה וכמובן מגבשת:

  • התנדבות חברתית – נתינה היא תכונה חשובה המעניקה סיפוק מיידי לכל אחד, ולכן פעילות גיבוש הכוללת התנדבות חברתית יכולה להיות רעיון ליום גיבוש ואיכותי עבור כל העובדים. ניתן לבחור מקומות שונים בהם העובדים יגיעו להתנדב למספר שעות כמו פעילויות חברתיות עם קשישים או ילדים בעלי צרכים מיוחדים, אריזה ומסירה של חבילות מזון לנזקקים, ביקור ילדים ומבוגרים בבתי חולים, טיפול ומשחק עם כלבים במקלטי חיות וכו'.
  • פעילות אתגרית – דרך נהדרת ליצור גיבוש חוויתי בין עובדים היא באמצעות שילוב של פעילות חברתית שיש בה קונספט תחרותי ואתגרי. 
  • סדנאות מעשיות – העצמת חוויות חברתיות בין העובדים באמצעות השתתפות בסדנאות מעשיות בה הם לוקחים חלק פעיל כמו סדנאות בישול, אפייה, יצירה ועוד.
  • משחקי אימפרוביזציה – פעילות גיבוש המשלבת בין הומור ליצירתיות, כיוון שהמשתתפים ידרשו לאלתר ולהפגין כישורי משחק יצירתיים ומשעשעים. באמצעות משחקי גיבוש כאלו מנהלים יוכלו להכיר תכונות מיוחדות בעובדיהם, וכן גם עובדים חדשים בחברה יוכלו להציג את עצמם ולהתבלט בצורה מקצועית וחברתית טובה יותר.

איך כדאי לארגן יום גיבוש מיוחד ובלתי נשכח?

כפי שניתן לראות, ישנן שלל אפשרויות לתכנון יום גיבוש מיוחד לעובדי החברה, בין אם מדובר על צוות עובדים קטן או גדול. כדי להצליח לתכנן יום גיבוש איכותי ובלתי נשכח שישיג את המטרה המקצועית/חברתית, כדאי להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בהפקה ותכנון של ימי גיבוש לעובדים.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
יום גיבוש מיוחד
אתם עוד מתלבטים? צרו עמנו קשר!

רוצים לארגן יום גיבוש לצוות?
לא בטוחים מה הכי מתאים לכם?
אנחנו פה בשביל לעזור!!!

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם