אילו מסלולי טיול מומלצים לקיץ הזה

תוכן עניינים

קרדיט צילום: גיל אהרוני

הקיץ כבר פה, הילדים כבר בחופש, אמנם באופן מאולץ בעקבות השביתה, אבל זה הזמן לתכנן  את מסלולי הטיול המתאימים לכך בארצנו היפה. תכנון טיולים בקיץ דורש המון גמישות וחשיבה מחוץ לקופסה. צריך לחשוב היטב על דברים כמו למי מתאים המסלול? מתי לצאת ? אורך המסלול? מה לקחת איתנו לטיול? ועוד פרמטרים חשובים מאוד שעלינו לקחת בחשבון בבואנו לצאת לטיול בקיץ.

 

ריכזתי עבורכם היכן מומלץ לטייל בקיץ הנוכחי ואיך להיערך לכך בצורה מיטבית:

בישראל יש לא מעט מסלולי טיול אשר מתאימים לקיץ הלוהט. חלקם מסלולים רטובים וחלקם מסלולים מוצלים . למשל נחל כזיב באזור הגליל המערבי הוא נחל המשלב את 2 הפרמטרים החשובים הללו הוא גם מוצל וגם יש בו מקורות מים להתרעננות ורחצה.

יתרון נוסף של נחל זה היא מגוון המסלולים הרבים שיש בו כך שהוא יכול להתאים מצד אחד למשפחות עם ילדים שמוגבלים יותר ביכולת שלהם לטייל זמן רב בחום. ומצד שני הנחל נותן מענה למטיילים מטיבי לכת שרוצים למתוח את גבול היכולת שלהם.

לנחל כזיב יש נקודות רבות מהן ניתן להתחיל את המסלול אחת מהן היא בפארק גורן במבצר המונפור. המסלול הזה מתחיל במצפה הילה וזה מה שצריך להזין בוויז כדי להגיע לתחילתו לאחר הליכה קצרה על השביל המסומן השחור תגיעו לערוצו של נחל כזיב.

 

מסלול נוסף הנמצא בגליל העליון הוא נחל עמוד , אמנם מדובר על מסלול שיש בו קטעים שעוברים בשמש והוא כולל גם עלייה בחזרה אך העובדה שיש בו חלקים מוצלים וגם מקומות להתרחץ , כגון בריכות מים,  מכניס את נחל עמוד לרשימת הטיולים המומלצים לקיץ. הוראות הגעה, בוויז: נחל עמוד.

עוד מסלול שווה ומתאים לטיולים בקיץ הוא נחל דן בתוך שמורת תל דן תפגשו גן עדן אמיתי הכולל עצי ענק , חלקו הגדול של המסלול מוצל לחלוטין, עוברים בו מים רבים והוא מרהיב ביופיו. אמנם יש בו בריכת שכשוך קטנה אבל לילדים זה מצוין ומתכון פנטסטי להתרעננות ביום חם . כמובן שבתל דן יש גם אטרקציות טבע כגון עץ פו הדב , מפלי מים הזורמים על שרכים וקירות במהלך המסלול. טחנות קמח עתיקות ושברי היסטוריה. איך מגיעים בוויז: שמורת תל דן.

 

למשפחות שמחפשות קצת יותר אתגר לצד עניין ונופים מיוחדים הייתי מציע את שמורת עין גדי שלמרות החום הגדול יש בה מקורות מים רבים,  אליהם אפשר להגיע מהר מאוד בלי ללכת הרבה. וגם יש בתוכה 2 שמורות טבע מנוהלות : נחל דוד ונחל ערוגות לבחירתכם.

 

טיפים חשובים להתנהגות מטיילים בקיץ :

  • להתחיל את הטיול כמה שיותר מוקדם בבוקר ולמנוע טיול והליכה בשעות שיא החום.
  • להצטייד בהרבה מאוד מים , בקיץ מתייבשים מהר מאוד מבלי להרגיש זאת  בייחוד שיש מקורות מים וצל.
  • להצטייד באמצעי מיגון נגד השמש כגון : כובע וקרם הגנה.
  • להצטייד באוכל , הגוף שורף המון אנרגיה במטרה להתקרר ולכן הוא זקוק למקורות אנרגיה זמינים כגון : חטיפי בריאות , כריך ביצה, פרי וכדומה.

 

שיהיה לכם קיץ מהנה ובטוח !!!

כותב הכתבה :גיל אהרוני מאתר הטיולים "בא לי לטייל".

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים
אתם עוד מתלבטים? צרו עמנו קשר!

רוצים לארגן יום גיבוש לצוות?
לא בטוחים מה הכי מתאים לכם?
אנחנו פה בשביל לעזור!!!

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם